Rest In Peace

Det är alltid tråkigt när artister man älskar går bort. Nu i dagarna gick en av Sveriges bästa artister bort – Karin Höghielm. Hon gjorde fantastisk experimentell musik med inslag av folkmusik. Det är rätt svårt att beskriva musiken, jag antar att man måste höra den…

Och idag kom nyheten att Alf Hambe har gått bort. Mycket tråkigt. Hans magiska folkmusik lever vidare.

Och det var heller inte länge sedan Klaus Schulze gick bort. Hans elektroniska musik är fantastisk. Otroligt att han lyckades göra så mycket bra.

Publicerad av Leo Friberg

Jag brukar beskriva mig själv som musiknörd. Jag har två musikprojekt. The Life Auction - Experimentell musik/Elektroniskt/Ambient/Industri och Leo Friberg - Singer-songwriter/Folk/Acid Folk. Jag kan nås på min e-mail: Leofriberg@gmail.com

Lämna en kommentar